Nowa prezydent Kirsty Coventry, nowy zarząd MKOlu i nowe, a może częściowo i stare wyzwania to coś, co czeka w najbliższych latach ruch olimpijski. Jednym z problemów, który zresztą już daje o sobie znać, jest organizacja zimowych igrzysk olimpijskich.
Problem organizacji zimowych igrzysk olimpijskich to problem bardzo aktualny. Przez chwilę, kilka lat temu, obawiano się nawet, że już pod koniec lat 20. XXI wieku mogą być problemy ze znalezieniem miasta-gospodarza, które samodzielnie będzie w stanie zorganizować całą imprezę. Odchodzący prezydent MKOl, Thomas Bach, zdążył jeszcze, wraz oczywiście z członkami komitetu, wybrać gospodarzy na 2030 (Francuskie Alpy) i 2034 (Salt Lake City), co może być w tym kontekście uznane za ogromny sukces.
Jego następczyni, Kirsty Coventry, będzie musiała się zmierzyć z dalszym ciągiem tych wyzwań. – Kryzys klimatyczny. Coraz mniejsza pula państw zdolnych do organizacji zimowych igrzysk olimpijskich – wymienia problemy MKOlu Mieszko Rajkiewicz z Polskiego Instytutu Dyplomacji Sportowej, który był gościem Sportowego Wieczoru. – To gigantyczny problem. Może się okazać np. za 20 lat, już po prezydenturze Kirsty Coventry, że będziemy mówić o 2-3 rotacyjnych państwach, które będą w stanie organizować zimowe igrzyska – ostrzega Rajkiewicz i nie jest w tym zresztą jedyny.
Na szczęście dla ruchu olimpijskiego, znamy już – licząc łącznie igrzyska letnie i zimowe – pięciu kolejnych gospodarzy największego święta sportu. Mediolan (2026), Los Angeles (2028), Francuskie Alpy (2030), Brisbane (2032), Salt Lake City (2034) przygotowują się na przyjęcie sportowców, więc MKOl ma jeszcze trochę czasu na wybór gospodarzy. Szczególnie tych zimowych, bo kwestie letnie powinny zostać załatwione nieco szybciej.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.